Cite this article as:

Garanov D. A. Didactic Conditions of Formation of Engineering Graphic Culture of Future Bachelors. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 3, pp. 104-106. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-3-104-106


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
378:744
Language: 
Russian

Didactic Conditions of Formation of Engineering Graphic Culture of Future Bachelors

The article highlights the didactic conditions that contribute to quality education for future bachelors in the formation of their engineering graphic culture.

Literature
  1. Ботвинников А. Д., Ломов Б. Ф. Научные основы формирования графических знаний, умений и навыков. М., 1979. 
  2. Покровская М. В. Инженерная графика: панорамный взгляд (научно-педагогическое исследование). М., 1999.
  3. Безрукова В. С. Педагогическая интеграция: сущность, состав, реализация. Свердловск, 1987.
  4. Берулава М. Н. Интеграция содержания образования. М., 1998.
  5. Рефлексивное управление / под ред. В. Е. Лепского. М., 2000.
  6. Ариарский М. А., Бутиков Г. П. Прикладная культурология на службе личности // Педагогика. 2001. № 8. С. 9-16. 
  7. Гайсина Г. И. Культурологический подход в теории и практике педагогического образования. М., 2002.
  8. Крылова Н. Б. Формирование культуры будущего специалиста. М., 1990.
  9. Афанасьев В. Г. Человек, компьютер, творчество // Советская педагогика. 1991. № 5. С. 50-56.
  10. Вербицкий А. А. Контекстное обучение в компетентностном подходе // Высшее образование в России. 2006. № 11. С. 23-38. 
Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ