Cite this article as:

Плоткина Л. Н. An Analysis of the Vocational and Personal Formation of Prospective Professionals in the Field of Information Technology under the Aspect of the Scenario (Modelling) Approach. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2011, vol. 11, iss. 2, pp. 72-75. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2011-11-2-72-75


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

An Analysis of the Vocational and Personal Formation of Prospective Professionals in the Field of Information Technology under the Aspect of the Scenario (Modelling) Approach

The article reveals the essence of the scenario (modelling) approach to the analysis of the professional and personal formation of prospective IT professionals. Under this aspect there is presented a theoretical foundation of the author's experience in applying the scenario approach to the analysis of the empirical data gathered in the course of study. It is also noted that the scenarios of the vocational and personal formation can not evolve beyond certain spatial and temporal limits.

Literature
1. Берн Э. Игры, в которые играют люди. Люди, которые играют в игры. Екатеринбург, 2002. С. 17.  
2. Берн Э. Исцеление души. Трансакционный анализ в психотерапии. Екатеринбург, 2003.  
3. Эйдемиллер Э. Г., Юстицкис В. Психология и психотерапия семьи. СПб., 2001.  
4. Нехорошева Е. В. Адаптационная функция социальной работы в условиях воинского социума//Состояние и перспективы социально-медицинской работы с ветеранами и участниками вооруженных конфликтов/под ред. К. В. Кузьмина. Екатеринбург, 2005. С. 69-71.  
5. Реморенко И. М. Сценарий или программа?//Первое сентября. 2002. № 37. С. 3.  
6. Климов Е. А. Конфликтующие реальности в работе с людьми (психологический аспект). М., 2001.
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate