Cite this article as:

Козлов О. А. Basic Requirements and Improving the Quality the Educational Process in Higher Education Institutions of Internal Troops of the MIA of Russia (retracted by Editorial Board 30/09/21)). Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2016, vol. 16, iss. 1, pp. 108-112. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2016-16-1-108-112


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Basic Requirements and Improving the Quality the Educational Process in Higher Education Institutions of Internal Troops of the MIA of Russia (retracted by Editorial Board 30/09/21))

In article analyzes the system of education in military educational institutions of internal troops of the MIA of Russia, which allowed to reveal and to systematize the requirements to the educational process. It is noted that improving the efficiency of the modern system of professional military education of higher education institutions of internal troops of the MIA of Russia requires the introduction and development of scientifically substantiated tools and methods for increasing the efficiency of the process of education. Suggests ways of improving the quality of training of military specialists, through new forms of training to including with the involvement in the educational process of modern information technology meet modern requirements, as well as the development of criteria of quality of training of military specialists, to evaluate the degree of their readiness to perform their professional duties in the units and the internal troops.

Key words: 
Literature

1.   Бабанский Ю. К. Избранные педагогические труды. 
М., 1989. 560 с.
2.   Козлов О. А. Необходимость внедрения технологий 
дистанционного  образования  в  образовательный 
процесс военных вузов внутренних войск МВД Рос-
сии // Информационные технологии в образовании : материалы VII Всерос. науч.-практ. конф. Саратов, 
2015. С. 469–472.
3.   Артамонов  B.  C.,  Носков  С.  И.  Некоторые  управ-
ленческие вопросы деятельности образовательного 
учреждения. Иркутск, 1998. 105 с.
4.   Коновалова Л. И. Информационно-педагогические 
технологии  как  средство  повышения  качества  об-
разования  слушателей  //  Теоретические  и  органи-
зационно-правовые  проблемы  истории  и  развития 
ОВД  и  ВВ : материалы  науч.-практ.  конф. : в 2  ч. 
(Санкт-Петербург,  20−21  мая  1999  г.).  СПб.,  1999. 
Ч. 1. С. 42–44.
5.   Об инновационной деятельности высших учебных 
заведений по переходу на систему зачетных еди-
ниц  :  приказ  Министерства  образования  и  науки 
РФ № 215 от 29.07.05 г. М., 2005. 3 с.
6.   Козлов  О.  А.  Перспективы  применения  дистан-
ционных  образовательных  технологий  в  военных 
образовательных  учреждениях  ВВ  МВД  России  // 
Педагогическое мастерство и педагогические техно-
логии : материалы V междунар. науч.-практ. конф. 
(Чебоксары,  20  сентября  2015  г.).  2015.  №  3  (5). 
С. 314–317.
7.   Коптаж  Г.  Непрерывное  образование  :  основные 
принципы // Военная школа. 1991. № 6. С. 52–61.
8.   Об утверждении и введении в действие федераль-
ного государственного образовательного стандарта 
высшего профессионального образования по направ-
лению подготовки (специальности) 030901 Правовое 
обеспечение  национальной  безопасности  :  приказ 
Министерства  образования  и  науки  РФ  №  39  от 
17 января 2011 г. М., 2011. 7 с.
9.   О внесении изменений и дополнений в Закон РФ «Об 
образовании в РФ» : Федеральный закон № 273 от 
29 декабря 2012 г. М., 2012. 5 с.
10.  Андреев  A.  A.  Введение  в  дистанционное  обуче-
ние  //  Компьютеры  в  учебном  процессе.  1998. 
№ 2. С. 25−68.

Status: 
одобрено к публикации
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate