Cite this article as:

Rylsky O. N. Differential Approach to Professional Training of Physical Training Teachers. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 3, pp. 109-112. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-3-109-112


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
796.06
Language: 
Russian

Differential Approach to Professional Training of Physical Training Teachers

According to the differential approach model used in the process of professional training of physical training teachers at the university, the students must be actively involved in the teaching process for basic sports subjects. While estimating the level of their professional readiness we take into consideration pedagogical, physical, technical and psychological elements.

Literature
  1. Абдуллина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М., 1990.
  2. Кравченко А. В. Теоретико-методические основы формирования навыка физкультурно-оздоровительной работы в подготовке будущего учителя: автореф. дисс. ?K канд. пед. наук. Волгоград, 2007. 
  3. Поварницын А. П. Ценностные ориентации специалистов по физической культуре и спорту на этапе обучения в вузе // Теория и практика физической культуры. 2005. № 12. С. 22-26.
  4. Багина В. А. Профессиональная готовность студентов к педагогической практике // Там же. 2005. № 9. С. 48-51.
  5. Бурухин С. Ф., Незнакомова Е. Ю. Дифференцированный подход на уроках физической культуры в женской гимназии // Ярославский пед. вестн. 2010. № 3. С. 86-89. 
  6. Адеев С. А. Индивидуально-дифференцированный подход в физическом воспитании студентов вуза в условиях Кольского Заполярья: автореф. дисс. ?K канд. пед. наук. Мурманск, 2000. 
Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ