Cite this article as:
Trushina L. E. Philosophic Analysis of Advertisement as the Semiotic System. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2010, vol. 10, iss. 1, pp. 48-53. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2010-10-1-48-53
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
130.2
Language:
Russian
Philosophic Analysis of Advertisement as the Semiotic System
The article analyzes by the method of semiotic the mechanisms of generation the sense into the advertisement in the contemporary post-industrial society. In today’s world the function of advertisement goes far beyond its initial aim of informing about goods and service.
Key words:
Literature
- Морозова И.Г. Рекламный сталкер. Теория и практика структурного анализа рекламного пространства/И.Г. Морозова. М., 2002. С.21.
- Эко У. Отсутствующая структура. Введение в семиологию/У. Эко. СПб., 2006. С.107.
- Бенвенист Э. Общая лингвистика/Э. Бенвенист. М., 1974. С.82-83.
Status:
одобрено к публикации
Short Text (PDF):
Full Text (PDF):
Generator XML for DOAJ
Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate