Cite this article as:

Николаев М. С. Replication of Consumer Socio-Cultural Practices in the Contemporary Society. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2010, vol. 10, iss. 4, pp. 23-26. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2010-10-4-23-26


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Replication of Consumer Socio-Cultural Practices in the Contemporary Society

The article is devoted to the research of consumerism as sociocultural practice. It is shown that consumerism has a feature of autoreplication. Consumer ethic tends to homogenise socio-cultural practices of contemporary men, which leads to the identity crisis and sufficient change of their subjectivity

Literature

1 Липовецки Ж. Эра пустоты. Эссе о современном индиви-
дуализме / Ж. Липовецки. СПб., 2001. С.40.
2 Бодрийяр Ж. Система вещей / Ж. Бодрийяр. М., 1995. 172 с.
3 Панарин А.С. Агенты глобализма [Электронный ресурс] /
А.С. Панарин // URL: http://www. libereya.ru/biblus/panarin
(дата обращения: 14.05.2010).
4 Пойзнер Б.Н., Ситникова Д.Л. Воспроизводство неус-
тойчивости в культуре / Б.Н. Пойзнер, Д.Л. Ситникова //
Синергетическая парадигма. Человек и общество в усло-
виях нестабильности / Отв. ред. О.Н. Астафьева. М., 2003.
С.479−489.
5 Тойнби А. Постижение истории / А. Тойнби. М., 1990.
730 с.
6 Бодрийяр Ж. К критике политической экономии знака /
Ж. Бодрийяр. М., 2003.

Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate