Cite this article as:

Молчанова Л. Н. Structure of Activity and Condition of Mental Burning Out at Teachers of City and Rural Comprehensive . Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2011, vol. 11, iss. 2, pp. 67-71. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2011-11-2-67-71


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Structure of Activity and Condition of Mental Burning Out at Teachers of City and Rural Comprehensive

Studying of a condition of mental burning out of city and rural teachers with use of the theory about functional psychological system of activity as methodological basis allows to reveal specific displaying of a structure of professional work (its objective and subjective conditions) on its occurrence and genesis.

Literature
1. Красильников И. А. Внутриличностный конфликт и психологическая адаптация. Саратов, 2006.     
2. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб., 2006.     
3. Брушлинский А. В. Психология субъекта/отв. ред. В. В. Знаков. М., 2003.     
4. Анцыферова Л. И. Развитие личности и проблемы геронтопсихологии. М., 2006.     
5. Фрейд З. Психоаналитические этюды. Минск, 1997.  
6. Хорни К. Наши внутренние конфликты. Конструктивная теория невроза. СПб., 1997.     
7. Юнг К. Г. Тэвистокские лекции//К. Г. Юнг. Исследование процесса индивидуации. М., 1998.  
8. Сергиенко Е. А. Субъект развития, субъект деятельности, субъект жизни: регуляция поведения//Субъект и личность в психологии саморегуляции: сб. науч. тр./под ред. В. И. Моросановой. М., 2007. С. 256-273. 
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate