Cite this article as:

Солдунова Л. Ю. The Stages of Developing Pedagogical Anthropology in Russia. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2008, vol. 8, iss. 2, pp. 124-?.


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 

The Stages of Developing Pedagogical Anthropology in Russia

The article considers the history of developing concepts of pedagogical anthropology in Russian pedagogy. The author highlight and describe the six stages of developing pedagogical anthropology. We propose the use of the system of increasing educators qualification.

Literature
1. Каптерев П.Ф. История русской педагогии//Педагогика. 1993. № 3. С. 44-57.  
2. Очерк истории народного образования в России до эпохи реформ Александра II/Сост. С.А. Князьков, Н.И. Сербов; под ред. проф. С.В. Рождественского. М., 1910. С. 132.  
3. Сластенин В.А. Антропологический подход в педагогическом образовании//Народное образование. 1994. № 9/10. С. 124-126.     
4. Педагогическая энциклопедия: В 3 т. Т. I./Под. ред. А.Г. Калашникова при участии М.С. Эпштейна. М., 1927.  
5. Сластенин В.А. Указ. соч. С. 126.  
6. Бим-Бад Б.М. О перспективах возрождения педагогической антропологии//Сов. педагогика. 1988. № 11. С. 38-43.  
7. Бим-Бад Б.М. Изучение людей как воспитателей и воспитуемых//Вестник Университета Российской академии образования. М., 2002. Вып. 3(17). С. 3.  
8. Корнетов Г.Б. Историко-педагогическое познание на пороге XXI века: перспективы антропологического подхода. Владимир, 1998. 
9. Коджаспирова Г.М. Педагогическая антропология. М., 2005   
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate