Cite this article as:
Молчанова Л. Н. Structure of Activity and Condition of Mental Burning Out at Teachers of City and Rural Comprehensive . Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2011, vol. 11, iss. 2, pp. 67-71. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2011-11-2-67-71
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
Language:
Russian
Structure of Activity and Condition of Mental Burning Out at Teachers of City and Rural Comprehensive
Studying of a condition of mental burning out of city and rural teachers with use of the theory about functional psychological system of activity as methodological basis allows to reveal specific displaying of a structure of professional work (its objective and subjective conditions) on its occurrence and genesis.
Key words:
Literature
1. Красильников И. А. Внутриличностный конфликт и психологическая адаптация. Саратов, 2006.
2. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб., 2006.
3. Брушлинский А. В. Психология субъекта/отв. ред. В. В. Знаков. М., 2003.
4. Анцыферова Л. И. Развитие личности и проблемы геронтопсихологии. М., 2006.
5. Фрейд З. Психоаналитические этюды. Минск, 1997.
6. Хорни К. Наши внутренние конфликты. Конструктивная теория невроза. СПб., 1997.
7. Юнг К. Г. Тэвистокские лекции//К. Г. Юнг. Исследование процесса индивидуации. М., 1998.
8. Сергиенко Е. А. Субъект развития, субъект деятельности, субъект жизни: регуляция поведения//Субъект и личность в психологии саморегуляции: сб. науч. тр./под ред. В. И. Моросановой. М., 2007. С. 256-273.
Status:
одобрено к публикации
Short Text (PDF):
Full Text (PDF):
Generator XML for DOAJ
Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate