Cite this article as:

Зобков А. В. Self-Adjustment Component of Psychological Model of Learning Activity Self-Direction of Young Students. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2011, vol. 11, iss. 3, pp. 67-70. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2011-11-3-67-70


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Self-Adjustment Component of Psychological Model of Learning Activity Self-Direction of Young Students

The article considers psychic self-direction of behavior, learning and professional activity of
Humanities University students from the perspective of systematic and structural approach.
A psychological model of self-direction has been provided. Self-adjustment components as well
as personality characteristics comprising self-direction of young student behavior and activities at
different stages of their studies have been considered.

Literature

1 Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М., 1940.
С. 565.
2 Там же. С. 472.
3 Моросанова В. И. Индивидуальный стиль саморегуля-
ции: феномен, структура и функции в произволь ной
активности человека. М., 2001. С. 192 ; Рубин штейн
С. Л. Указ. соч. С. 596.
4 Выханду Л. К. Об исследовании многопризнаковых
биологических систем // Применение математических
методов в биологии. Вып. 3. Л., 1964. С. 19–23.
5 Зобков А. В. Саморегуляция учебной деятельности
студента: экстрасубъектный аспект // Вестн. гос. ун-та
управления. Сер. : Социология и управление персона-
лом. 2009. № 34. С. 43–46.
6 См.: Зобков А. В. Указ. соч.

Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate