Cite this article as:
Гализдра А. С. Consumption of Tourist Services: Social-Philosophic Aspect. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2008, vol. 8, iss. 2, pp. 7-?.
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
Consumption of Tourist Services: Social-Philosophic Aspect
Tourist consumption has become the global behavior strategy last decades, it demands to being theoretical realized. The essence of tourist consumption was exposed in this article. Singularities of tourist consumption are underlined and analyzed not only as the economic category, but mostly as the social-cultural phenomenon which reflects the significant processes in contemporary society.
Key words:
Literature
1. Воронцов Б.Н. Феномен массовой культуры: этико-философский анализ//Философские науки. 2002. № 3. С.110-123.
2. Там же. С. 113.
3. Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс//Избранные труды. М., 1997. С. 73.
4. Маркузе Г. Одномерный человек. Исследование развитого индустриального общества. М., 1994. С. 12.
5. Давыдова А. Легенды и мифы среднего класса//Искусство кино. 1996. № 2. С. 87-93.
6. Там же. С. 90.
7. Веселов Ю.В. Экономическая социология постмодерна//Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Т. I. Вып. 1. С. 41.
8. Бауман З. Индивидуализированное общество. М., 2002. С.120.
9. Венкова А.В. Современный номадизм: метафора и стиль жизни//Культурное пространство путешествий: Тез. форума. СПб., 2003. С. 336.
10. Бауман З. Указ. соч. С. 130.
Status:
одобрено к публикации
Short Text (PDF):
Full Text (PDF):
Generator XML for DOAJ
Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate