Cite this article as:

Zhukovsky V. P. Continuity Problem in Education: the Philosophical Approach . Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 3, pp. 107-109. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-3-107-109


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
37.01:001.8
Language: 
Russian

Continuity Problem in Education: the Philosophical Approach

Article is devoted consideration of philosophical aspects of a problem continuity in education. The analysis of essence of concept «continuity» with use of a dialectic method by means of the dialectic scheme «thesis – antithesis – synthesis» is carried out.

Literature
  1. Клаус Г. Кибернетика и философия. М., 1963. С. 262.
  2. Поппер К. Что такое диалектика // Вопр. философии. 1995. № 1. С. 120. 
  3. Швырев В. С. Как нам относиться к диалектике // Там же. С. 153.
  4. Кустов Ю. А. Преемственность в системе подготовки технических специалистов / под ред. А. А. Кыверялга. Саратов, 1982. С. 114. 
Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ