Cite this article as:

Бочарова Е. Е. Designing of an Image of the Future of Learning Youth as Aspect of their Social Self-Determination. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2010, vol. 10, iss. 3, pp. 68-73. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2010-10-3-68-73


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Designing of an Image of the Future of Learning Youth as Aspect of their Social Self-Determination

In article results of research of an image of the future of learning youth in aspect of their social self-determination are stated. Results of empirical research of a parity of an image of representations and social identity are submitted to of the person.

Literature

1 См.: Андреева Г.М. Психология социального познания /
Г.М. Андреева. М., 2000.
2 См.: Московичи С. Социальные представления: истори-
ческий взгляд / С. Московичи // Психол. журн. 1995. Т.16,
№1. С.3−18.
3 См.: Андреева Г.М. Указ. соч.
4 См.: Смирнов С.Д. Психология образа: проблема актив-
ности психического отражения / С.Д. Смирнов. М., 1985.
5 См.: Андреева Г.М. Указ. соч.
6 См.: Леонов Н.И. Психология социального мира / Н.И. Ле-
онов, М.М. Главатских. Ижевск, 2006.
7 Там же.
8 См.: Белинская Е.П. Временные аспекты Я-концепции и
идентичности / Е.П. Белинская // Мир психологии. 1999,
№3. С.40−46.
9 См.: Гинзбург М.Р. Психологическое содержание лично-
стного самоопределения / М.Р. Гинзбург // Вопр. психол.
1999. №3. С.43−52.

Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate