Cite this article as:
Осина Е. В. Forming Students' Communication Competence on the basis of the Etiquette Standards of Business Loan-Word Intercourse. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2008, vol. 8, iss. 2, pp. 118-?.
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
Forming Students' Communication Competence on the basis of the Etiquette Standards of Business Loan-Word Intercourse
This article is dedicated to students communication on the basis of the etiquette standards of business loan-words intercourse. We consider the following main descriptions: communication competence, business intercourse ethics, and etiquette standards of business loan-word intercourse. The pedagogical forming technology of such competences among the students has been represented.
Literature
1. Босpoк М.М. Деловая Европа. М., 2007. С. 16.
2. Hutmacher Walo. Key competencies for Europe. Strasburg, 1997. P. 11.
3. Зимняя И.А. Ключевые компетенции -новая парадигма результата образования//Педагогика. 2003. № 3. С. 34-41.
4. Татур Ю.Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста//Высшее образование сегодня. 2004. № 3. С. 20-26.
5. Шадриков В.Д. Новая модель специалиста: инновационная подготовка и компетентностный подход//Там же. № 8. С. 26-31.
6. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты. М., 2002.
7. Бенедиктова В.И. О деловой этике и этикете. М., 1994;
8. Громова Н.М. Деловое общение. М., 2005.
9. Макаров Б.Ф. Деловой этикет и общение. М., 2006.
10. Петрунин Ю.Ю., Борисов В.К. Этика бизнеса. М., 2000.
Status:
одобрено к публикации
Short Text (PDF):
Full Text (PDF):
Generator XML for DOAJ
Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate