Cite this article as:

Chernetskaya N. I. Foundations of Development of School-Age Children’s Creative Thinking on the Basys of its Integrative Conception. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 1, pp. 76-79. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-1-76-79


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
159.95
Language: 
Russian

Foundations of Development of School-Age Children’s Creative Thinking on the Basys of its Integrative Conception

The paper refers to the grounding of school-age children’s creative thinking development foundations from the point of the integrative conception of creative thinking that deals with creative thinking as with the highest level of thinking. It is assumed that that creative thinking can be developped by purposely organized integration of separate forms of thinking.

Literature
  1. Чернецкая Н. И. Творческое мышление как высшая форма мышления // Вестн. Адыгейского ун-та. 2009. Вып. 2. С. 257–263.
  2. Чернецкая Н. И. К проблеме интеграции психологических теорий творческого мышления // Вестник РГУ им. И. Канта. 2009. Вып. 5. С. 45–51.
  3. Васильев И. А. Рефлексивный подход к изучению и развитию творческого мышления // Вопр. психологии. 1991. № 3. С.103–104.
  4. Столяров А. М. Эвристические приемы и методы активизации творческого мышления. М., 1988. 126 с.
  5. Чернецкая Н. И. Психология творчества : учеб. пособие. Иркутск, 2010. 203 с.
  6. Чернецкая Н. И. Изучение типологической структуры творческого мышления как интегрального образования методом кластерного анализа // Гуманизация образования. 2010. № 6. С. 19–25
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ