Cite this article as:

Гайдар К. М. Group Subject’s Self-Appraisal. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2011, vol. 11, iss. 4, pp. 64-68. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2011-11-4-64-68


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Group Subject’s Self-Appraisal

Some resumes of theoretical and empirical analyses of the problem
of group subject’s self-appraisal are expounded. On the material
of students’ groups the peculiarities of the group self-appraisal in
dynamics of changes from 1 to 5 courses are discussed as well as its
possible ratio with the individual self-appraisal.

Literature

1 См.: Гайдар К. М. Субъектный подход к психологии
малых групп: история и современное состояние. Во-
ронеж, 2006. 160 с.
2 См.: Чеснокова И. И. Проблема самосознания в психо-
логии. М, 1977. 144 с.
3 См.: Петровский А. В. Что мы знаем и чего не знаем о
себе? М., 1988. С. 138–158.
4 Бороздина Л. В. Что такое самооценка? // Психол. журн.
1992. Т. 13, № 4. С. 99.
5 См.: Асафов В. Г. Динамика групповой самооценки в
процессе коллективообразования // Социально-пси-
хологические проблемы коллектива. Кострома, 1982.
С. 36–39.

Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate