Cite this article as:
Druzhkin A. V., Zhelezovskaya G. I. Logico-Methodological Approach to the Assimilation of Pedagogical Notions Throughout Conceptual and Terminological Problems Solution. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 1, pp. 84-87. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-1-84-87
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
37
Language:
Russian
Logico-Methodological Approach to the Assimilation of Pedagogical Notions Throughout Conceptual and Terminological Problems Solution
The article explores the essence of logico-methodological approach to the assimilation of pedagogical notions, identified the general logical method of «searching for contradictions in the process of pedagogical tasks solving».
Key words:
Literature
- Батищев Г. С. Противоречие как категория диалектической логики. М., 1962. 119 с.
- Энгельс Ф. Диалектика природы. М., 1969. С. 42, 181.
- Выготский Л. С. Избр. пед. соч. М., 1956. С. 20.
- Ленин В. И. Конспект книги Гегеля «Наука логики» // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 29. С. 106.
- Там же. С. 216.
- Ленин В. И. Еще раз о профсоюзах, о текущем моменте и об ошибках тт. Троцкого и Бухарина // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 42. С. 291.
Status:
не проверено
Short Text (PDF):