Cite this article as:
Rakhimbayeva I. E. Multilevel Art Education and Management of its Quality in the Conditions of National Research University. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 4, pp. 111-115. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-4-111-115
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
378.637.036
Language:
Russian
Multilevel Art Education and Management of its Quality in the Conditions of National Research University
Article is devoted to problems of multilevel art education and management of its quality in the conditions of the national research university allowing equally effectively to carry out activity on the basis of principles of integration of science and education. Quality management is a basis of vocational training of graduates which is an indispensable condition of modernization of all education system.
Literature
- Бонюшко Н. А. Повышение качества образовательных услуг на основе создания научно-исследовательских университетов // Экономические науки. 2009. № 3(52). C. 388-392.
- Недосекина А. Г. Художественно-эстетическое образование в вузах России: проблемы и противоречия // Искусство и образование. 2002. № 3. С. 26-36.
- Петровский В. А. Субъектность: новая парадигма в образовании // Психологическая наука и образование. 1996. № 3. С. 88.
- Коротков Э. М. Управление качеством образования. М., 2006. 320 с.
- Загвязинский В. И. Стратегические ориентиры и реальная политика развития образованиия // Педагогика. 2005. № 6. С.10-14.
- Брушлинский А. В. Субъект: мышление, учение, воображение. М.; Воронеж, 1996. 392 с.
- Выготский Л. С. Педагогическая психология. М., 1996. С. 28-132.
- Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание. М., 1957. 178 с.
Status:
одобрено к публикации
Full Text (PDF):