Cite this article as:

Kim M. A. Mythological Thinking in Terms of Symbolic Consumption. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2013, vol. 13, iss. 1, pp. 33-36. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2013-13-1-33-36


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
177.4
Language: 
Russian

Mythological Thinking in Terms of Symbolic Consumption

Mythological thinking and symbolic consumption are closely linked. We have not seen myth at modern stage an archaic relic of the past, but the contemporary models, sets the tone for the development of social relationships between individuals. Myths are generally surround a person, they have retained their property, but their symbols and images are upgraded their content. The article considers the exposure of any person to mythological thinking, which calls for a certain behavior. And in a symbolic consumption can be found all the signs and events open to the perception of the modern myths.

Literature
  1. Лосев А. Ф. Миф. Число. Сущность. М., 1994. С. 9.
  2. Элиаде М. Священное и мирское. М., 1994. С. 63.
  3. Мартишина Н. И. Наука и паранаука в духовной жизни современного человека. Омск, 1997. С. 70. EDN: YWKTML
  4. Барт Р. Миф сегодня // Барт Р. Избр. работы. Семиотика. Поэтика. М., 1994. С. 72-130.
  5. Юнг К. Г. Психологические типы. СПб., 2001. С. 97.
  6. Кассирер Э. Избранное. Опыт о человеке. М., 1998. С. 733.
  7. Жолодуев С. И., Плотников В. Г. Влияние древних религий на современные корпорации. М., 2006. С. 35.
  8. Тоффлер Э. Шок будущего. М., 2002. С. 59. EDN: TJMNRJ
  9. Ильин В. И. Поведение потребителей. Краткий курс.СПб., 2000. С. 81-83.
Status: 
одобрено к публикации
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ