Cite this article as:

Prischepa S. S. Process Control System Interpersonal Communication at the Senior Preschool Children with Their Peers. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2013, vol. 13, iss. 1, pp. 98-102. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2013-13-1-98-102


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
373.2
Language: 
Russian

Process Control System Interpersonal Communication at the Senior Preschool Children with Their Peers

The article is devoted to the problem of interpersonal communication with peers at children under school age. The system of control this process is revealed.

Literature
  1. Мудрик А. В. Общение как фактор воспитания школьников. М., 1984. 288 с.
  2. Лисина М. И. Проблема онтогенеза общения. М., 1986. 144 с.
  3. Мухина В. С. Психология дошкольника / под ред. Л. В. Венгера. М., 1975. 237 с.
  4. Якобсон С. Г. Психологические проблемы этического развития детей. М., 1984. 144 с.
  5. Флейвелл Дж. Генетическая психология Жана Пиаже. М., 1976. С. 389.
  6. Аркин Е. А. Ребенок в дошкольные годы. М., 1969. 445 с.
  7. Коломинский Я. Л. Психология личных взаимоотношений в группе сверстников (общее и различное): дис. … д-ра психол. наук. Минск., 1980. 426 с.
  8. Симонов В. П. Педагогический менеджмент: 50 НОУ-ХАУ в области управления образовательным процессом: учеб. пособие. М., 1997. С. 168. 
  9. Вейт М. А. Формирование гуманных отношений в воспитательном коллективе учащихся общеобразовательной школы: учеб. пособие. М., 1985. С. 39.
  10. Репина Т. А. О путях изучения взаимоотношений дошкольников: задачи и методы исследования // Отношения между сверстниками в группе детского сада. М., 1978. С. 213-235.
  11. Зимняя И. А. Психологические аспекты общения говорящего на иностранном языке. М., 1985. 160 с.
Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ