Cite this article as:

Железовская Г. И. Reterminology as a Forming Way Terms in the Language of Modern Didactic Studies. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2010, vol. 10, iss. 4, pp. 104-106. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2010-10-4-104-106


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Reterminology as a Forming Way Terms in the Language of Modern Didactic Studies

The article gives us the characteristics of reterminology as a forming way of didactic terms.

Literature

1 Князева Е.М. Синергетика как средство интеграции есте-
ственного образования / Е.М. Князева, С.П. Курдюмов //
Высшее образование в России. 1994. №4. С.31−36.
2 Лотте Д.С. Основы построения научно-технической
терминологии: Вопросы и методики / Д.С. Лотте. М., 1961.

Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate