Cite this article as:

Турчин Г. Д. The Main Rule of the Didactic Theory by J.A. Comensky. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2010, vol. 10, iss. 3, pp. 109-111. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2010-10-3-109-111


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

The Main Rule of the Didactic Theory by J.A. Comensky

The article explains the use of visual methods, established by J.A. Comensky, the founder of the didactic studies.

Literature

1 См.: Педагогический энциклопедический словарь / Науч.
ред. О.Д. Грекулова. М., 2003.
2 Вяткин Л.Г. Корифеи педагогической мысли / Л.Г. Вят-
кин, А.Б. Ольнева. Астрахань, 2003. С.21−22.
3 Цит. по: Салмина Н.Г. Виды и функции материализации
в обучении / Н.Г. Салмина. М., 1981.
4 Милорадова Н.Г. Проблема наглядности обучения в ис-
тории педагогики (до 1917 года) / Н.Г. Милорадова // Про-
блемы управления учебно-воспитательным процессом. М.,
1977. С.213.
5 Цит. по: Вяткин Л.Г. Указ. соч. С.21.

Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate