Cite this article as:

Andryakov P. A. The Ontological Bases of Tradition in a Mirror of the Social-Philosophical Analysis. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2013, vol. 13, iss. 1, pp. 3-6. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2013-13-1-3-6


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
172.1
Language: 
Russian

The Ontological Bases of Tradition in a Mirror of the Social-Philosophical Analysis

Article considers the ontological bases of tradition from social philosophy position. Author analyzes the basic characteristics of tradition, and also social-philosophical approaches – institutional, communication and structurally functional, in which frameworks conceptualization of traditional problematic occurs.

Literature
  1. Шацкий Е. Утопия и традиция. М., 1990. С. 211.
  2. Макаров А. И. Традиция против истории в философии современного европейского традиционализма // Диалог со временем: Альманах интеллектуальной истории. Вып. 6. М., 2001. С. 275.
  3. Лоуэнталь Д. Прошлое - чужая страна. СПб., 2004. С. 108.
  4. Копьев А.Н. Политическая мифология. М., 2007. С. 15-19.
  5. Ницше В. О пользе и вреде истории для жизни // Ницше Ф. Собр. соч.: в 2 т. М., 1990. Т. 2. С. 122.
  6. Наумов С. Ю., Журавлев П. В., Шеховцев А. Ю., Федорова А. В. Риски в коммуникативном пространстве социума. Саратов, 2004. С. 76. EDN: QODKTH
  7. Олейник А. Институциональная экономика: норма как базовый элемент институтов // Вопр. экономики. 1999, № 2. С. 130-137.
  8. Эйзенштадт С. Революция и преобразование обществ. Сравнительное изучение цивилизаций. М., 1999. С. 100.
Status: 
одобрено к публикации
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ