Cite this article as:
Yatsenko Т. Е. Training and Interpersonal Pedagogical Interaction as the Basis of the Formation of Psychologically Safe Educational Environment. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2013, vol. 13, iss. 1, pp. 84-87. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2013-13-1-84-87
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
37.015.3
Language:
Russian
Training and Interpersonal Pedagogical Interaction as the Basis of the Formation of Psychologically Safe Educational Environment
The article is devoted to the consideration of the nature of the training and interpersonal pedagogical interaction, the definition their importance in the formation of psychologically safe educational environment.
Literature
- Баева, И. А. Психологическая безопасность и культура образовательной среды [Текст] / И. А. Баева, В. В. Семикин // Вестник практической психологии образования [Текст]. - М., 2005. - N 3 (4). - С. 17-20.
- Кабаченко Т. С. Нарушение психологической безопасности в контексте профессионализма: дис. … канд. психол. наук. М., 2000. 409 с.
- Грачев Г. В. Информационно-психологическая безопасность личности: состояние и возможности психологической защиты. М., 1998. 125 с.
- Вачков И. В. Такие разные группы//Школьный психолог. 2004. № 11. С. 16-18.
- Орлов А. Б. Проблемы психолого-педагогической подготовки учителя//Вопр. психологии. 1988. № 1. С. 22.
- Психическое здоровье детей и подростков в контексте психологической службы/под ред. И. В. Дубровиной. Екатеринбург, 2000. 176 с.
- Митина Л. М. Психология труда и профессионального развития учителя. М., 2004. С. 18.
- Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессиональной толерантности учителя//Вестн. Томск. гос. пед. ун-та. Сер. Психология. 2005. № 1. С. 66-70.
- История психологии в Беларуси: хрестоматия/сост.Л. А. Кандыбович, Я. Л. Коломинский. Минск, 2004. С. 44.
Status:
одобрено к публикации
Full Text (PDF):