Cite this article as:

Druzhkin A. V., Zhelezovskaya G. I. Logico-Methodological Approach to the Assimilation of Pedagogical Notions Throughout Conceptual and Terminological Problems Solution. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 1, pp. 84-87. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-1-84-87


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
37
Language: 
Russian

Logico-Methodological Approach to the Assimilation of Pedagogical Notions Throughout Conceptual and Terminological Problems Solution

The article explores the essence of logico-methodological approach to the assimilation of pedagogical notions, identified the general logical method of «searching for contradictions in the process of pedagogical tasks solving».  

Literature
  1. Батищев Г. С. Противоречие как категория диалектической логики. М., 1962. 119 с.
  2. Энгельс Ф. Диалектика природы. М., 1969. С. 42, 181.
  3. Выготский Л. С. Избр. пед. соч. М., 1956. С. 20.
  4. Ленин В. И. Конспект книги Гегеля «Наука логики» // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 29. С. 106.
  5. Там же. С. 216.
  6. Ленин В. И. Еще раз о профсоюзах, о текущем моменте и об ошибках тт. Троцкого и Бухарина // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 42. С. 291.
Status: 
не проверено
Short Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ