Cite this article as:

Рахимбаева И. Э. Formation of Students Subjectivity in the Educational Space of Faculty of Arts. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2011, vol. 11, iss. 1, pp. 80-83. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2011-11-1-80-83


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Formation of Students Subjectivity in the Educational Space of Faculty of Arts

The article discusses the problem of personality of the students in the education space. Raises issues finding of meaning in the process of learning and the formation of subjective stance on training activities.

Literature
1. Брушлинский А.В. Субъект: мышление, учение, воображение. М.; Воронеж, 1996;     
2. Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. М., 1957.     
3. Петровский В.А. Субъектность: новая парадигма в образовании//Наука и образование. 1996. № 3. С.87-96.  
4. Выготский Л.С. Мышление и речь//Выготский Л.С. Психологические исследования. М., 1996.  
5. Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: в 2 т. М., 1983. Т. 1.
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate