Cite this article as:

Павлова Ю. А. Psychology and pedagogical conditions of students information activity development. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2008, vol. 8, iss. 1, pp. 100-?.


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Psychology and pedagogical conditions of students information activity development

This article is devoted to the problem of students information activity development, determination of psyhological and pedagogical conditions when this process is supposed to be most succesful. The article characterizes this kind of psyhological and pedagogical conditions, reveals the importance of their use in the process of higher education institution improvement.

Key words: 
Literature
1. Блюменау Б.И. Проблемы свертывания научной информации. Л., 1982. С. 6.  
2. Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка Российской академии наук. 4-е изд., доп. М., 2003. C. 839.  
3. Рубинштейн С.Л. О мышлении и путях его исследования. СПб., 2001. С. 81.  
4. Анохин П.К. Теория функциональной системы//Успехи физиологических наук. 1970. № 1. С. 19-54.  
5. Там же. С.71.  
6. Выготский Л.С. Мышление и речь//Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. М., 1984. Т. 2. С. 238.  
7. Выготский Л.С. Педология подростка: Проблема возраста. М., 1984. Т. 3. С. 278
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate