Cite this article as:

Григорьева М. В. The Metasystem Analysis of School Adaptation. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2008, vol. 8, iss. 2, pp. 76-?.


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

The Metasystem Analysis of School Adaptation

In article the phenomenon of school adaptation from the point of view of the system and metasystem approach is analyzed. Allocation of subsystems of school adaptation is proved. The system of adaptation of pupils to training at school is presented as a part more the general system. The filling of a highest level of development of system of school adaptation - metasystem level is opened.

Literature
1. Идея системности в современной психологии/Под ред. В.А. Барабанщикова. М., 2005. С. 31.  
2. Григорьева М.В. Сравнительный анализ механизмов и факторов школьной адаптации в разных условиях обучения: Автореф.  канд. психол. наук. Казань, 2005.     
3. Григорьева М.В. Влияние отношения родителей к школе и учителям на процесс адаптации их детей//Проблемы социальной психологии личности. Саратов, 2004. Вып. 1. С. 204-210.  
4. Григорьева М.В. Сравнительный анализ механизмов и факторов школьной адаптации в разных условиях обучения.     
5. Григорьева М.В. Влияние отношения родителей к школе и учителям на процесс адаптации их детей//Там же.  
6. Григорьева М.В. Сравнительный анализ механизмов и факторов школьной адаптации в разных условиях обучения.     
7. Карпов А.В. Метасистемная организация уровневых структур психики. М., 2004. С. 51.     
8. Холл М., Боденхамер Б. 51 Метапрограмма НЛП. СПб., 2007.  
9. Карпов А.В. Указ. соч. 
Status: 
одобрено к публикации
Short Text (PDF): 
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate