Cite this article as:
Rakhmankulova S. A. The Psycological Support of Educatoinal Area in High School. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2012, vol. 12, iss. 2, pp. 72-76. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2012-12-2-72-76
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
159:378.9
Language:
Russian
The Psycological Support of Educatoinal Area in High School
Now the system of education must not only communicate knowledge but it must help students to take an active part towards their own activity, it must help students to become a personality and a profiessional. The interaction between personal competetive ability and cognitive motivation of educational process participants in high school is researched in this article.
Key words:
Literature
- Кашапов М. М. Психология творческого мышления профессионала. М., 2006. 688 с.
- Митина Л. М. Психология развития конкурентоспособной личности. 2-е изд., стер. М.; Воронеж, 2003. 400 с.
- Петровский В. А. Личность в психологии: парадигма субъектности. Ростов н/Д, 1996. 512 c.
- Шамионов Р. М. Личностное и профессиональное самоопределение как эффекты социализации//Изв. Сарат. ун-та. Новая серия. Сер. Философия. Психология. Педагогика, 2008. Т. 8. вып. 1. С. 90-95.
- Асмолов А. Г. Психология личности: принципы общепсихологического анализа. М., 2002. 416 с.
- Маркова А. К. Психология профессионализма. М., 1996. 308 с.
- Маслоу А. Мотивация и личность. СПб., 1999. 478 с.
- Шуман В. П. Актуальные вопросы дидактики. Проблемы стимулирования познавательной деятельности учащихся: в 2 т. Владимир, 1974. Т. 1. 540 с.
- Чайка В. Г. Структура учебной мотивации студентов вузов и особенности ее развития во внеаудиторных формах работы//Психологический журн. 2003. Т. 26, № 4. С. 36-41.
- Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М., 1946. 704 с.
Status:
одобрено к публикации
Full Text (PDF):