Cite this article as:

Калюжный А. А. Research of Stereotypes on Teacher’s Image. Izvestiya of Saratov University. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2010, vol. 10, iss. 3, pp. 73-78. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7671-2010-10-3-73-78


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
Language: 
Russian

Research of Stereotypes on Teacher’s Image

Today the investigation of social personal image has a big practical and theoretical importance, caused by the transformations in our social life. The problems of tools and peculiarities of imagology in the field of pedagogy are not investigated sufficiently and are actual today. It requires the systematization of different approaches in this field.

Literature

1 См.: Петренко В.Ф. Семантический анализ профессио-
нальных стереотипов / В.Ф. Петренко // Психол. журн.
1987. Т.8, №6. С.21−36; Петрова Е.А. Знаки общения /
Е.А. Петрова. М., 2001; Калюжный А.А. Психология фор-
мирования имиджа учителя / А.А. Калюжный. М., 2004;
Шкурко Н.М. Имидж учителя в современной России /
Н.М. Шкурко. М., 2006.
2 См.: Гамезо М.В. Возрастная и педагогическая психоло-
гия: Учеб. пособие для студентов всех специальностей
педагогических вузов / М.В. Гамезо, Е.А. Петрова, Л.М.
Орлова. М., 2003.
3 См.: Петрова Е.А. Указ. соч.
4 См.: Петрова Е.А. Указ. соч.; Шкурко Н.М. Указ. соч.

Status: 
одобрено к публикации

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate